Proč je Android pomalý?

Pokud jste narazili na tento článek, nejspíš hledáte odpověď na otázku „pomalého Androidu“. My si zde popíšeme 3 faktory, které nám Náš systém „zpomalují“.

1. Grafická nástavba

Tento faktor je nejspíše nejdůležitějším ze všech, jelikož je to právě on, který stojí za „zasekaným systémem“, či jinými ošklivými věcmi.

Většina výrobců (Samsung, LG, Huawei, Sony, …) si naprogramuji vlastní grafické uživatelské rozhraní, tedy to, co ve finále vidíte na svém telefonu.

Například nejspíš nejznámější grafická nástavba TouchWiz od jihokorejské společnosti Samsung: Vím o čem mluvím, když řeknu že je více než hrozná. Sám používám smartphone s Androidem od Samsungu, mám tedy TouchWiz.

U něho je problém již natolik do nebevolající, že se Samsung namísto optimalizace nástavby, které by přineslo zrychlení systému, rozhodl cpát do svých Galaxy smartphonů ten nejvýkonější hardware. Samozřejmě se to poté odrazí na ceně, kdy například Galaxy Note 3 je nejvýkonějším smartphonem světa (2013).

Pokud by se Samsung začal zabývat optimalizací, nejspíše by dosáhl stejného výsledku, plus nižší ceny při výrobě, a tedy i pro spotřebitele.

…Každopádně, čistý Android je dokonalý. Oplývají jím telefony Google Nexus.

2. Vykreslování

Nyní narážíme na téma vykreslování. To je bohužel od začátku špatně. Android měl být původně pro zařízení s klávesnici, kde se pomalejší odezva prakticky nedá poznat.

V souvislosti s popularitou iPhonu a Windows Phone’s se ale začal ubírat směrem mobilních telefonů. A nyní již k samotnému problému:

Například iOS nebo WP (7.5) vykresluje ve virtuálním vlákně s maximální prioritou, tedy prioritou reálného času. V praxi to znamená že se zastaví všechny ostatní procesy a software se soustředí pouze na vykreslení dané aplikace.

Android ovšem vykresluje s normální prioritou v hlavním vlákně. Lajcky to znamená, že vykresluje a ještě u toho pracuje s ostatními procesy.

Programátor Google o tomto problému řekl:

Není to tím, že Android běží na byte kódu a iOS běží na nativním kódu. Je to pro to, že na iOS se vykreslování všech UI objevuje ve speciálním UI vlákně s časovou prioritou, kdežto u Androidu se užívá klasický PC model vykreslování na hlavním vlákně s normální (stejnou) prioritou.

Andrew Munn

3. Je multiplatformní

Ano, multiplatformita je dalším problémem, ale zároveň výhodou Androidu. Pokud vezmeme tři telefony (podprůměrný, průměrný a nadprůměrný) s Androidem, podrobíme je testu, který posléze vyhodnotíme, zjistíme jedno. Na slabém je k ničemu, na silném k něčemu.. To zní celkem logicky, že?

Jde především o to že, pro příklad, iPhone, má svůj vlastní systém iOS, který je dostupný pouze pro něj. Je přímo optimalizován pro jeden typ telefonu, žádný jiný výrobce, žádný jiný hardware. Je psán tak, aby s ním pracoval bezproblémově.

Jelikož je ale Android multiplatformní, používá ho více výrobců. Je tak velice těžké napsat operační systém, který bude pracovat s telefony dynamicky, podle druhu jejich hardwaru. Vždyť je to pár let, co Android neuměl ani pracovat se čtyřjádrovými procesory 🙂

Samozřejmě je v něm ale řada výhod, jako je otevřenost, komunikace s jakýmkoliv dalším telefonem nebo velká podpora z řady komunity.


Koupit reklamu pod tímto článkem
Zobrazit formulář pro nákup

13 komentářů: „Proč je Android pomalý?

  • 2.5.2014 (23:51)
    Permalink

    Musím přiznat, že grafická nástavba pro LG (Optimus L9 II) je suprově pružná. Oproti čistému androidu, co mám na tabletu běhá daleko rychleji. Je sice pravda, že tablet má o trochu nižší výkon, než telefon, ale i tak. Zrovna za tohle je v recenzích LG vychvalován, že si s tím dávají opravdu práci, která stojí za to.

    Reagovat
  • 6.3.2014 (19:05)
    Permalink

    Tak jsem si to letmo přečetl, nejsem žádný znalec, ale vidím tuto debatu jako hádky na tržnici.
    Na každém systému se najdou chyby a je jen na nás, jak si s tím poradíme.
    Jsem přesvědčen o tom, že lepším přínosem pro každého uživatele, by bylo pracovat na zlepšení OS, nebo vypracovat vlastní., popřípadě tvořit software, který zlepšuje efektivitu OS, pokud na to má, místo Hádek. Předem se omlouvám za chyby v textu, píšu z tabletu a nejsem na tohle zvyklý.

    Reagovat
    • 6.3.2014 (20:22)
      Permalink

      Zdravím,
      Tento článek je přepracovaný, proto už nejsou žádné hádky. Předchozí verze, uznávám, bylo to něco hrozného. Každopádně máš pravdu. Namísto hádek bychom měli zdokonalovat nedokonalé 🙂
      Díky,
      Fi Fa

      Reagovat
  • 19.2.2014 (21:03)
    Permalink

    Ano vyhoda iOS je v tom ze je tvoreny pre jeden hardware naopak android pre viacero zariadeni.No skusil niekto porovnat reakcie androidu na Google nexus? JE TO POROVNATELNE S iOS apple.

    Reagovat
    • 21.2.2014 (12:43)
      Permalink

      Zdravím,
      Jakožto aktuální uživatel Androidu musím potvrdit, co píšete. Aktuálně mám Galaxy Note 2. Google Nexus je špička, a dle mého jediný telefon schopný pracovat s Androidem, prozatím. Takže ano, máte pravdu. Výkon Nexusu se dá v praxi porovnávat s výkonem iPhonu, či Windows Phonu.
      Díky,
      Fi Fa

      Reagovat
  • 31.1.2014 (12:09)
    Permalink

    Ach jo,to je vážně divné,ale já mám jen čistě apple a jsem nadmíru spokojený.Vše mi vždy běhalo super,dostal jsem androidový telefon a myslel jsem si že zněj budu nadšený,ale vůbec se tak nestalo,aplikace musím doslova hledat aby mi vůbec běhali jak mají.Na apple přístrojích mi běhá vše jak má,je to jen věc nazoru,máme doma většinu věcí od apple a nemám snimi problém,kdo z čím zachází tak to potom vypadá,tyhle věci nejsou určene ktomu aby byli nerozbitné,ale ktomu aby se snimy dle jejich zpracování zacházelo.Systém od apple mi vyhovuje,a že nemám vydgety?Tak pak neplačte že vám to žere baterku a nic to nevydrží,což čtu skoro denně na forech.Jo a muj švagr měl samsung galaxy s3,jel kaminonem a mněl ho v naprsni kapse,pak chtěl zavolat a co myslíte tma na displeji,rozhodl se že ho reklamuje protože ho měl týden,to bylo překvapení když mu řekli že si musí opravu uhradit sám.Začal kolotoč dohadů a nakonec uspěl,prodal ten telefon a koupil apple a má klid.Takže ne všechno je zlato co se třpytí.

    Reagovat
    • 31.1.2014 (17:59)
      Permalink

      Zdravím,
      Především díky za podporu mého názoru. Abychom ale byli objektivní..
      A) píše se Widgety
      B) Sejde na tom co jste měl za model. Já mám aktuálně Galaxy Note 2, přešel jsem z iPhone 4S. Musím uznat že po přechodu jsem začal litovat svého 4S, neměl jsem ho prodávat, ale to je jedno.
      C) Android je především otevřeným OS. Není problém cokoliv si tam dodělat, atp.
      Samozřejmě, jelikož je multiplatformí, má problémy se sekáním.. .a nejlépe když ještě nějaká chytrá korejská společnost udělá TouchWiz ._.

      Reagovat
  • 28.9.2013 (22:02)
    Permalink

    Android je perfektni slatanina toho cemu se rika Linuxovy kernel.
    iOS bezi dokonale plznule z velke casti proto ze je jen na nekolika typech zarizeni tj. jen na tech od Applu, ktere jsou specialne pro nej vyrobene.
    Android si zaklada na tom, ze se rozjede na vsem od high-endu jako je HTC One az po totalni propadaky jako Vodafone 845.
    do vetsiny androidich telefonu si clovek muze dat SD kartu a do vetsiny mobli, krom tech obrovskych, taky normalni SIM kartu.
    V Androidu se clovek dostane do vsech slozek interni pameti i pametove karty. v Androidu se nemusi kazda sracka
    synchronyzovat pres iTunes, aby se za ni nemuselo platit….
    nevim jak vy ale klidne si nejakou tu milisekundu pockam nez se mi spusti prohlizec, nebo jina app, nez aych se vzdal
    vseho toho, co jsem tu vyjmenoval.
    a widgety jsou taky k necemu…jen tak mimochodem… a taky vic nez jedno tlacitko se obcas hodi
    u Applu clovek plati hlavne za znacku. tak to bylo vzdycky a taky to tak bude, dokud bude desne cool chodit po ulici s nahryznutym jabkem na telefonu, tak jak si to mysli vetsina dnesnich zen, ktere taky tvori docela velkou cast tech, kteri si tyhle iShity kupuji.

    Reagovat
  • 13.8.2013 (13:41)
    Permalink

    Aspon cast clanku sa opiera o skutocnost (vid ref.: http://www.redmondpie.com/heres-why-androids-ui-will-never-be-as-smooth-as-ios-or-windows-phone-7/), ostatne je subjektivny komentar autora. Je potrebne si uvedomit, ze Android bol od zaciatku tvoreny ako operacny system pre rozne platformy a nie pre jeden typ hardveru ako je to u IOSu. Samotny Android bezi vo virtualnom prostredi, ktore mu zarucuje platformovu nezavislost. Oba operacne systemy maju svoje pre a proti. Je tazke ich porovnavat v celkovom meritku, pretoze je tazke urcit standardny pohlad na OS. Dovodom je, ze kazdy uzivatel ma ine „parametre“. Tak ako si dieta pochvali iPAD pri kresleni v aplikacii ktoru dokaze bez problemov ovladat, tak si vysolarkovana slecna pochvali iPhone pretoze je biely a vie z neho zavolat ci poslat sms, tak si iny uzivatel pochvali Android tablet za perfektnu podporu Citrixu a roznych utilit, ktore pomahaju pri kazdodennej praci a zivote. Prikladov je nekonecno.

    (IMHO) Autor clanku zjavne nema dostatocne povedomie o tom ako operacny system Android pracuje, pozlatal len utrzkove informacie najdene niekde na webe a uzavrel to (osobnym) nazorom, ktory ma vypovednu hodnotu vykriku do tmy, nie je podlozeny ziadnymi faktami a jeho jediny ucel moze byt start flame diskusie.

    PS: predpokladam reakciu autora, takze dopredu uvediem, ze denno-denne pracujem s Androidom a iOSom.

    Reagovat
    • 13.8.2013 (16:33)
      Permalink

      Zdravím,
      Konečně někdo, s kým se dá mluvit, za to jsem rád 🙂
      A jistě jsi očekával jinou reakci, než kterou napíši:
      Pověz mi o tom více, jak Androidem [Galaxy Note II] pracuje, pakliže s ním pracuješ denně, jako já, a stejně tak jako já pracuješ denně na iOS [iPad]?
      Díky,
      Fi Fa

      Reagovat
  • 12.8.2013 (20:12)
    Permalink

    Nestalo. Nikdy jsi neměl iPhone a potom telefon s Androidem. Já ano!
    V iOS se dostaneš na cokoliv hned co klikneš. Tenhle Android, je jen špatná slátanina ničeho.

    Reagovat
    • 28.9.2013 (22:04)
      Permalink

      Android je perfektni slatanina toho cemu se rika Linuxovy kernel.
      iOS bezi dokonale plynule z velke casti proto ze je jen na nekolika typech zarizeni tj. jen na tech od Applu, ktere jsou specialne pro nej vyrobene.
      Android si zaklada na tom, ze se rozjede na vsem od high-endu jako je HTC One az po totalni propadaky jako Vodafone 845.
      do vetsiny androidich telefonu si clovek muze dat SD kartu a do vetsiny mobilu, krom tech obrovskych, taky normalni SIM kartu.
      V Androidu se clovek dostane do vsech slozek interni pameti i pametove karty. v Androidu se nemusi kazda sracka
      synchronyzovat pres iTunes, aby se za ni nemuselo platit….
      nevim jak vy ale klidne si nejakou tu milisekundu pockam nez se mi spusti prohlizec, nebo jina app, nez aych se vzdal
      vseho toho, co jsem tu vyjmenoval.
      a widgety jsou taky k necemu…jen tak mimochodem… a taky vic nez jedno tlacitko se obcas hodi
      u Applu clovek plati hlavne za znacku. tak to bylo vzdycky a taky to tak bude, dokud bude desne cool chodit po ulici s nahryznutym jabkem na telefonu, tak jak si to mysli vetsina dnesnich zen, ktere taky tvori docela velkou cast tech, kteri si tyhle iShity kupuji.

      Reagovat
    • 20.11.2013 (23:49)
      Permalink

      Zajimave, ja jsem vyzkousel cca 3 produkty Apple a po prechodu na android jiz na nej ani nevzpominam, nejsem zatvrzely odpurce cehokoliv, ale ta tva tvrzeni o vykreslovani nebo o dokonale rychlosti Applu jsou snuska kecu :/ Ipod 4 jsem diky jeho prevratne rychlosti radeji poslal do haje, polovina aplikaci nesla zapnout a padala, prestalo fungovat jak tlacitko na zamykani ( musel jsem pouzivat softwarovou nahradu ) nasledne i dolni tlacitko, ktere jiz neslo mackat, cela tato „hracka“ je jako z porcelanu a po prudsim pohybu proti proudu vzduchu se rozbil i displej :/ s displejem jiz prehanim, ale 4 vzorky těchto pristroju jsou myslim jiz lehce vypovidajici hodnota, od doby samsungu ani jeden malicky problem 🙂 Premyslej nad tim 😉 neni vsechno Apple tak dokonale 😉

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *